نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4805
-
الف
+

کانال تلویزیونی آی فیلم2 رسماً راه اندازی شد

کانال تلویزیونی آی فیلم 2 امروز 26 حوت به طور رسمی افتتاح شد.

در آستانه فرا رسیدن جشن باستانی نوروز ، امروز  26 حوت / اسفند 1396 ، تلویزیون فارسی زبان آی فیلم ۲  به عنوان نماد اشتراک فرهنگی و آیینی ملت های ایران، افغانستان و تاجیکستان، افتتاح شد.

به گزارش آی فیلم2، در این مراسم «داکتر علی عسگری» رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، «پیمان جبلی» معاونت برون مرزی صدا و سیمای ایران، « مهدی مجتهد» مدیر شبکه آی فیلم، «ناصر حجازی فر» مدیر تلویزیون آی فیلم2 و شماری از فعالان فرهنگی و هنرمندان افغانستانی حضور دارند.

در ابتدای این مراسم «ناصر حجازی‌فر» مدیرکانال تلویزیونی آی فیلم۲ به معرفی اهداف و ساختار این کانال به عنوان کانال فلم و سریال خانواده پرداخت.

سپس «مولوی سروری» ازعالمان اهل سنت افغانستان ضمن تبریک بابت افتتاح کانال آی فیلم۲ گفت: ما با ملت جمهوری اسلامی ایران اشتراکات زیادی مانند زبان، دین، رسوم و عنعنات، تاریخ و تمدن مشترک و مراودات چندین هزار ساله داریم.

او افزود: درکشورما از هرات تا غزنه گرفته تا مزار شریف ما به چنین شبکه ای احتیاج داریم... درکشور ما بیش از ۱۰۰ کانال رادیویی و تلویزیونی فعالیت دارند که بیشترشان همان آئین و فرهنگ غرب را تبلیغ می کنند ولی ما مسلمانیم، دشمن ما مشترک است وما باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم.

این عالم اهل سنت افغانستان در پایان از مسئولان صدا و سیمای ایران خواست تا این گونه شبکه ها که با آئیین اسلام برابراست، بیشتر شود.

در ادامه این مراسم داکتر «علی عسگری» رئیس صدا و سیمای ایران گفت: آی فیلم 2 یک کمربند ارتباطی بین کشورها و ملت های فارسی زبان منطقه است.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه فرهنگ غالب و تحمیلی رسانه ها در افغانستان فرهنگ غربی است، گفت: امیدوار هستیم با افتتاح این کانال تلویزیونی سدی بسازیم بر تهاجم فرهنگی که بر این منطقه تحمیل شده است.

داکتر «پیمان جبلی» معاون برون مرزی صدا و سیمای ایران نیز طی سخنانی راه اندازی آی فیلم 2 را تحفه رسانه ملی این کشور به تمامی فارسی زبانان جهان خصوصا کشورهای همسایه دانست.

جبلی در این مراسم اظهار داشت: تاسیس کانال آی فیلم۲، تحفه معاونت برون مرزی رسانه ملی ایران است به ملت بزرگ افغانستان، تاجیکستان وازبکستان و همه ملت های بزرگی که در این منطقه دارای فرهنگ و تمدن فارسی هستند.

آی فیلم یک شبکه ی تلویزیونی ایرانی می باشد که شامل سه کانال فارسی، عربی و انگلیسی است و فعالیت نشراتی خویش را از سنبله سال 1389  با شعار «نمایش برای خانواده» آغاز نموده است.پالیسی نشراتی این شبکه، نشر فلم‌ها و سریال ‌های ایرانی برای همه مردم جهان در تمام ساعات شبانه روز می‌باشد و مخاطبان مورد نظر این شبکه چند صد میلیون نفر برآورد شده است.

شبکه تلویزیونی آی فیلم از ابتدای تاسیس تاکنون با ابتکارات خویش توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند و نقش خود را در ارتقای فرهنگ و هنر جامعه ایران و بلند بردن درک و سلیقه مخاطبان خویش به خوبی ایفا کرده و در7 سال فعالیت خود، توانسته است از اعتبار خوبی در میان مخاطبان برخوردار گردد.

حال به دنبال استقبال گسترده افغانستانی ها و مهاجرین مقیم ایران و فارسی زبانان دیگر کشورهای آسیای مرکزی  از نشرات شبکه آی فیلم، کانال «آی فیلم2» در مقابل نشرات مبتذل برخی کانال های ماهواره یی راه اندازی گردیده است.

این کانال برون‌مرزی ایران قرار است در کنار کانال‌های عربی و انگلیسی آی فیلم، برنامه های این شبکه ویژه را در حوزه فلم و سریال قوت بخشیده و در راستای تقویت و ترویج اشتراکات فرهنگی در کشورهای هم‌زبان همسایه گام بردارد.

گفتگو با هنرمندان و بازیگران سینما و تیاتر ایرانی و افغانستانی و تاجیک، برنامه تعاملی با مخاطبان(شما و آی فیلم)، پشت صحنه فلم، سریال و تیاتر و بررسی فلم هایی که از شبکه «آی فیلم» نشر می شود، از جمله برنامه های نشراتی آی فیلم 2 می باشد.

برنامه های این کانال تلویزیونی در حال حاضر به صورت 24  ساعته در حال نشر بوده و علاوه بر شبکه های کیبلی  «شاهین»، «کابل استار» و مکرویان 1،3 و 4 از طریق ستلایت های یاه ست(سیمبل ریت: 27500، اف آی سی: 4/3، فریکونسی: 10721(میگا هرتز )، قطب: افقی ) و موناکوست( سیمبل ریت: 27500، اف آی سی: 4/3، فریکونسی: 10721(میگا هرتز ) قطب: افقی) قابل دریافت است.

ن ذ/ ن ذ

نظر شما
ارسال نظر
امیر محمد امینی

عرض سلام و خداقوت به همه پرسنل آی فیلم ۲، مخواستم بدونم شما یه برنامه زنده با حضور هنرمندان نخبه چرا نشر نمی کنید؟

کاربر مهمان

لطفا سریال گارآگاه شمسی و دستیارش مادام و سریال هتل مروارید را باز نشر کنید،تشکر.

بهزاد

سلام می خواستم تشکر کنم از سریال های دنیای شیرین و کلانتر و ترش و شیرین خانواده ما یکی از طرفداران پروپاقرص این سریال ها هست می خواستیم خواهش کنیم که سریال دزد و پلیس را نشر کنید خیلی ممنون از شبکه خوب ای فیلم ۲.

کاربر مهمان

با سلام و احترام ممنونم بابت پخش سریال های تلویزیونی کلانتر، ترش و شیرین و متهم گریخت؛ لطفا سریال «پایتخت» را تا فصل 5 پخش کنید و خواهش آخرم اینه کیفیت تصویر رو به صورت اچ دی پخش کنید.